No12.blogg.se

Fredag..med glitter i näsborrarna och tandvärk i käften!

Publicerad 2012-12-14 15:07:00 i Allmänt,

Jahopp, friday at last! Veckan har varit lite tyngre än vanligt. Båda barnen sjuka samma natt..en i magsjuka och en i, vad som visade sig vara, falsk krupp. Akutbesök och en andningsapparat senare, så kan helgen gladeligen få komma. Då jag klankat ner på alla som skriver om sina sjuka barn på facebook, så avslutar jag detta kapitel här.
 

Arbetsveckan har varit lite haltande, men med kollegor som ställt upp, så har det ändå fungerat bra! Idag var det då dags för julpyssel/vinterpyssel. Frågan många ställer sig är: måste man julpyssla/vinterpyssla? Svaret är såklart nej. Men trots detta, så infinner sig någon sorts medfödd pysselkänsla när december kommit och tillslut står man ändå där med glitter i näsborrarna. Då jag med åren blivit allergisk mot "papperskrafs",  vik här och här, klipp där och där, limma och på med glitter och vips så har du en snöflinga som du kan pressa ner i väskan och glittra ned allt annat med, för att sedan packa upp den hemma och konstatera att den i alla fall var fin i skolan. I bästa fall hängs den i nåt fönster....nej färdigspytt. Däremot kan jag uppskatta ett "rejält" pyssel, som faktiskt blir något och som kan plockas fram i alla fall ett par år till. Med hjälp att tidigare pysseltradition på H-skolan, har vi därför gjort "vintriga ögonstenar på en gren". Snabbbeskrivningen är: En bit av en hyfsat tjock gren, lim och glitter (;P) på den. Måla små ögon på några stenar, klipp till en bit luva på metervara och sätt fast på den lille ögonstenen. Slå in något litet paket och pynta med annat som hör julen/vinter till. Poff- klart! Pysslet flöt på bra och spotify med julmusiklistan spelade i bakgrunden. Men summan av kardemumman är ju ändå den: när 11 st 9-åringar får chansen att glittra med en stor glitterburk, så blir det mycket glitter. Under rasten och i andra möten med kollegor idag, så fick jag höra lite halvhögt: "Du har glitter på läppen...i pannan..på magen". Glittret i näsborren upptäckte jag själv när jag klockan 12.00 äntligen hann med att gå på toa. Men men...mysigt var det!
 
Tandvärken då. Ja, den har jag väl förträngt i nån veckas tid nu. Ska med dottern och hämta ut en tandställning. Tänkte att jag kanske kunde slinka ner en snabbis i tandläkarstolen....eller?
 
Slutar med att sända en tanke till andra sidan jorden. Drive safely J, drive safely!
 
Trevlig helg vänner!
 
Matla

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Slöinge

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela