No12.blogg.se

Livet i en gul kasse!

Publicerad 2012-10-01 16:42:00 i Allmänt,

Vi har nu konstaterat att vi antagligen (med betoning på förhoppningsvis eller "jag dör om det inte blir så") kommer flytta in på höstlovet v.44. Känslan är obeskrivlig. Efter att ha bott i en gekåskasse (denna fenomenala påse borde få mer kred) i ca 7 mån så är jag/vi, mer än redo att flytta in. När jag säger att vi bott i en gekåskasse så menar jag att denna gula, ej så diskreta, jättekasse fungerat som resväska, kuddväska, tvättpåse, leksakslåda mm. Funderar på att rama in en och sätta på ett noga utvalt ställe i vårt hus. Detta för att inte vi ska glömma 2011-2012.
Jag var en snabbis i huset idag. Alla stenväggar är nu vita och mosaiken börjar ta form i den ena duschen. Varje gång jag är där blundar jag en kort sekund och ser allt framför mig. Känslan är obeskrivlig igen!
 
Hur intressant är det då att läsa om detta? Vissa tycker säkert att det är spännande att läsa om denna koloss till hus som vi smällt upp i slöinge, andra läser säkert hellre om annat. Dock är problemet sådant att min lilla hjärna på ca 1,4 kg består till ca 6 hg hus, 6 hg jobb och resten av min hjärnkapacitet går till att få barnen i säng och i gång, hela, rena och mätta. Läxor ska vara gjorda och leksaksdagar ska kommas ihåg. Jag skulle kunna ägna min härliga arbetsplats lite mer, men det bär mig lite emot när man jobbar med barn. Men dyker det upp nåt, så skriver jag.
 
Om denna blogg fortfarande lever efter inflyttningen, så lovar jag att bredda min repetoar något.
 
Lev väl!
 
/M
 
Psst... läste ett roligt citat idag: " Jag må vara full fröken. Men imorgon är jag nykter och du är fortfarande ful."
Winston Churchill
 
 

Kommentarer

Postat av: Victoria

Publicerad 2012-10-01 22:24:09

Härligt att det närmar sig:)
Håller alla tummar jag har för att ni får mysa höstlov i ert hus:)
Kramis

Postat av: Syster

Publicerad 2012-10-03 19:24:16

Haha bra citat! Väggord? ;-P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Slöinge

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela