No12.blogg.se

Makeover and a tribute!

Publicerad 2012-10-20 15:06:37 i Allmänt,

Alla har vi våra kvalitéer, vissa fler än andra. Igår hade mamma handlat typ köttkorv och jag konstaterade att vi faktiskt åt det en del när Ellen var liten och att vi då hade rotmos till. Mamma berättade då att min kära lillasyster inte köper den där färdiga lilla korven från kyldisken som alltid bränner fast i grytan. Nä, syster gör eget rotmos! Då tänkte jag så här...hon är alltså fem år yngre än mig, (har visserligen gått hotell och restaurang)...men varför kan inte jag sånt??? Jag är glad om jag får till pulvermoset hyfsat (och eftersom familjen inte vill ha pulvermos, så är det mannen min som gör riktigt mos hos oss). Utöver sina cookingskills är hon även otroligt duktig på att baka (gjorde cupcakes till vårt bröllop bl.a.) och har en egen surdeg som heter Göte. Hon kan även sy, gjuta betongkrukor och göra helt fantastiska blomsterarrangemang (gjorde brudbuketten och alla andra blommor på vår dag). Hon kan dessutom en sak till...pimpa bloggar! Jag tycker alltså att det är lite snedvriden fördelning inom den Johanssonska familjen...på sin höjd kanske jag klår lillasyster i huvudräkning och fotboll!
 
Men men...jag är inte bitter... utan otroligt stolt över allt du kan och allt du åstadkommit i ditt liv hittills.
 
För lite drygt två år sedan överraskade jag syster med ett blomsterbud och på kortet till blomman stod det en emailadress (lite fyndig är jag ibland). Jag tror att hon nämnde detta i talet hon höll på vårt bröllop. Tänkte att jag kunde dela med mig...
 

Någon skrev en gång:

”En syster är dig alltid kär
ty hon finns för all framtid med
i de dyrbara minnen som du bär
närmast hjärtat”.

 

En dikt som den ovan, säger faktiskt allt.

Du min syster, finns med mig överallt.

Ida, vart har åren tagit vägen, när blev idag igår?

Vi färdas på en resa, framtiden är vår.

 

Som systrar vi är olika, men lika på nåt sätt,

Du är du och jag är jag, det är ju ändå rätt.

Vi inte alltid dragit jämt, rätt sällan är väl sant,

Men ju äldre vi blir känns det som att vi oftare tycker likadant.

 

Du har en av huvudrollerna i det som är jag,

och därför vill jag med dig dela en speciell dag.

Något du inte trott ska faktiskt ske,

så en sak vill jag dig be.

 

Den trettionde juli, ja om nästan ett år,

jag en gyllene ring på fingret får.

Så vid en enkel tillställning i en trädgård som grönskar,

finns det en sak som jag önskar.

Vill du vid min sida stå,

som min tärna, när jag och Johan på riktigt blir två?

 

                 Matilda

 

 

Än så länge är det nästan ingen som vet,

Så detta förblir vår lilla hemlighet.

http://youtu.be/dl8j0PKeGFI
 
 

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2012-10-20 19:13:32

<3

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-10-23 12:22:28

Ida rock your world, and you will always be her big sister! No matter what!
Och då menar jag alltså att: Vi har alla våra idoler här i livet och jag tror (om jag får utgå helt ifrån mig själv och mina tankar) att du är en stor idol för din syster Ida.
För det hade du varit om du varit min stora syster! :-)

Svar: <3
riverstreetfive.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Slöinge

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela