No12.blogg.se

Resa jorden runt!

Publicerad 2012-10-16 18:47:00 i Allmänt,

Tillsammans med mina elever ska jag resa jorden runt. Denna fiktiva resa går ut på att vi dels ska lära oss om världesdelar och världshav och dels skriva olika sorters texter på vägen (packlista, dagbok, vykort, e-mail, berättelse, faktatext...) Eleverna har röstat fram ett land i varje världsdel som vi ska "landa i". Spanien, Egypten, Kina, Australien, Brasilien, USA och till slut Antarktis. Jag kom då på att vi kunde fråga min bästa vän J om hon ville Skypa med oss, den lille grisen ska ju åka till Australien, Nya Zeeland och USA.
Så idag har jag tillsammans med barnen skrivit ett mail till J och frågat henne om detta.  Någon elev tyckte att vi kunde fråga J om hon ville skicka bilder till oss och att vi kanske kunde önska lite olika saker. Här kommer önskningarna:

 

Frihetsgudinnan

"nya" World Trade Center

Stora Barriärrevet

" Om du ser nån Ferrari"

 "Nån klädaffär och kändis"

"Något stort fint vattenfall" 

Golden Gate

"Fina toaletter och en vulkan"

 

 

 Konstaterar att jag har världens bästa jobb!

Kommentarer

Postat av: syster

Publicerad 2012-10-16 20:13:08

Gillar "fina toaletter"! Underbart!

har kickat igång min blogg igen...

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-10-19 12:30:14

Giller oxå "fina toaletter" och funderar på vad det eg. är jag skall fotografera???
Hur ser en fina toalett ut och hur ser en ful toalett ut?

Svar: Först tänkte jag ignorerat hans önskan om toalettfoton, men fick av en tjej veta att det i Thailand fanns helt fantastiska toaletter i guld med fontäner och dyl... ;)
riverstreetfive.blogg.se

Postat av: Agge

Publicerad 2012-11-08 20:19:18

Ska bli spännande att se hur J löser det där med vulkan och vattenfall. Foton är fusk... =))

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Slöinge

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela