No12.blogg.se

20 frågor!

Publicerad 2012-09-29 08:20:00 i Allmänt,

I torsdags var jag rastvakt och befann mig på konstgräsplanen som skolan har tillgång till. Planen är välbesökt och fotbollarna viner genom luften. Nya lekar/spel uppkommer hela tiden och precis när man som lärare kommit på reglerna fungerar så byts leken ut till en ny. Det är ett ganska häftigt fenomen, för från den ena dagen till den andra kan en ny lek med fotbollen dyka upp. Tillbaka till torsdagen då. Jag stod där med mitt roterande huvud, för att upptäcka eventuella gruff eller skador, samtidigt som jag småpratade med en mamma som var och hälsade på i klassen. Två tjejer i min klass kommer då fram och ett härligt samtal börjar. Tänkte låta er, mina kära läsare (som jag inte har någon aning vilka ni är, då ingen förutom sis någonsin lägger en kommentar ;) ta del av detta samtal...
 
Tjejerna: Matilda hur lång är du?
Jag: Vad tror ni?
T: 170
M: Ja, plus fyra.
T: Fniss..då är du längre än min pappa!
T: Vad önskar du dig?
M: Att mitt hus ska bli färdigt!
T: Okej, men typ i julklapp då?
M: Att mitt hus ska bli färdigt!
 
Skrattpaus
 
T: Varför vill du att huset ska bli färdigt..tycker du om att inreda typ?
M: Jo, jag tycker om att inreda, men jag vill mest att det ska vara färdigt bara för att vi ska kunna flytta in.
T: Okej, men skulle du vilja vara en Hollywood-fru då?
M: Näe...det skulle nog inte passa mig. Skulle du?
T: Nää..men jag skulle vilja vara rik! Vilken är din favoritkarusell på Liseberg?
M: Balder!!!
T: Men har du åkt Kanonen?
M: Ja, men den är ju över så fort, Balder är bättre!
T: Vilken är din favoritsport?
M: Fotboll!
T:Vilken fotbollsarena skulle du vilja åka till?
M (Blir lite ställd och kommer generat på att jag just i detta ögonblick inte kunde en enda arena. Slingrar mig och säger att jag hjar varit på en stor arena i Italien för 15 år sedan!)
T: Vilken är ditt favoritshoppingställe?
M: Jag har nog inget speciellt..jag handlar lite varstans.
 
Resten av frågorna har jag glömt, men visst är det bara så härligt med såna här samtal!
 
Nog om detta. Nu ska jag förkovra mig i Bermudatriangeln, så att jag kan ge lite vetenskapligt perspektiv till mina elever på måndag, som helt svalt alla härliga teorier kring detta fenomen (helt vanliga område i ett världshav?).
 
/M
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Slöinge

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela