No12.blogg.se

ett samtal och ett sms...

Publicerad 2012-09-18 19:57:57 i Allmänt,

För att återkoppla till mitt förra inlägg, då jag så blödigt gav mig in på vänskap, så har jag idag pratat med en gammal vän. När jag kollade min sms-statisik så hördes vi senast av den 27 juni och bestämde då att vi skulle höras. Detta är alltså snart tre månader och idag konstaterade vi att en sommar verkligen kan rusa iväg. Summan av kardemumman är dock detta: "Gammal vänskap rostar aldrig". Det är lite som en gammal cykel jag hade...en blå bättre begagnad bockastyrecykel (rosa styre dessutom). Cykeln (vänskapen) var en gång ny, funkade oftast felfritt! Efter ett tag var den just begagnad, men minst lika bra som alla andra nya cyklar. Vid något tillfälle i livet försvann den, men kom sedan tillbaka (cykeln befanns sig visserligen bara i Kvibille, medan vännen åkte till England, men ni fattar). Denna vänskap har sina rötter i lågstadiet nån gång och även om våra vägar till detta 30-åriga jordsnurr varit ganska olika, så lever vi idag väl hyfsat lika liv (bortsett från mitt föräldra-kooperativ).
 
Nu är lördag förmiddag iallafall inbokad och det ska bli mycket mysigt!
 

Fick även ett sms i eftermiddag, från en annan gammal vän. Gammal har den lyckats bli trots att vi inte fann varandra förrän i gymnasiet. Kan inte fatta att det är 14 år sedan...Hur som haver, så är denna vänskap en helt annan på nåt vis. Egentligen är vi två vilt skilda stjärnor på himlen. Som jag skrev till henne nån gång så är jag chokladboll och hon kexchoklad, jag powerballader och hon mjäkigt Lene Marlin-tjafs, hon globetrotter och jag.....strunt samma. Hon är minnuspol på mitt batteri och det är allt som behövs. Tjejmiddagen är inplanerad and I can´t wait.
 
Utöver dessa två har jag faktiskt några vänner till och en annan dag ska jag ägna några kryptiska rader åt er. Love you all...
 
M

Kommentarer

Postat av: Johanna

Publicerad 2012-10-12 08:32:03

Love you too!

Svar: :)
riverstreetfive.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Slöinge

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela