No12.blogg.se

Gratis är gott!

Publicerad 2012-09-16 18:33:46 i Allmänt,

I veckan hade Getinge samhällsförening tagit beslutet att bjuda alla som vill till cirkus. Känns inte som att det är så ofta som något faktiskt är just gratis nuförtiden. Efter noga övervägande om lille F var cirkusmaterial eller inte, så befann vi oss på cirkusens läktare, rad ett. Som vuxen har man tyvärr oftast ganska höga krav på en sådan här tillställning. Denna cirkusen blev klart godkänd, men inte mer. Kan dock tänka mig att alla män som var i tältet denna kväll skulle kunna ge showen MVG, då den inleddes med en akrobatbrud i nätstrumpa och string. in fact, så ägnade vi de första tio minuterna åt denna böjbara varelse och hennes tudelade rumpa i nåt sorts spindelnät.
 
Då cirkusen hette "Cirkus Skratt", så kunde ju vem som helst (utom möjligtvis en person) räkna ut att tillställningen skulle innehålla en del clowner, vilket iof är ganska vanligt förekommande på cirkus. Trots detta så lyckades en vuxen ?! tjej i 20-årsåldern ändå utbrista "Nä, nu kommer den jä-la clownen också!" Detta var tydligen ett utrop som grundade sig i hennes clownfobi (min tolkning). Jag svalde och fortsatte att försöka få F intresserad av showen. När nästa clown kom in och började plocka barn ur publiken, så utbrister den vuxna?! människan: Nä, nu kommer den jä-la clownen att mörda barnen. Jag svalde två gånger och registrerade att min dotter nog inte hört det hon sa. När den första clownen kom in igen, iklädd ballerinakjol så utbrister hon: "Se, han är f-n gay också!".
 
Hade denna lilla tjej gjort ännu ett uttal om dessa clowner, hade jag nog inte suttit tyst. I efterhand kan jag bli sur på mig själv för att jag inte sa något. Vad hon hade där att göra vet ingen...antagligen inte hon heller.
 
Stay at home the next time!
 
/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Slöinge

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela